Recension – Neutrogena Norwegian Formula Concentrated Hand Cream

Ännu en oglamourös produkt upp till granskning, den här gången är det Norwegian Formulas Concentrated Hand Cream som jag vill dela med mig av. Jag har ju redan delat med mig av att min hud blir torr som fnöske den här tiden på året och det gäller även händerna. Torrsprickor och trasiga nagelband är min vardag från oktober till april ungefär.  Handkräm är alltså något av en stapelvara hemma hos mig och jag har testat det mesta som finns på marknaden. Som ni vet gillar jag verkligen att göra budgetkap och denna lilla tub är sannerligen ett sådant!

 

IMG_1608 kopia

Krämen innehåller nästan 40% glycerin vilket främst används för sina fuktbevarande egenskaper och för att skydda huden mot yttre påfrestningar. Krämer med glycerin blir väldigt tjocka och så även denna. Det tar en hyfsad stund att arbeta in krämen i huden och den lämnar en hinna som dröjer sig kvar ett tag. Jag använder den främst på kvällen för att få en intensivbehandling över natten. Det fungerar utmärkt och jag vaknar med mjuka, återfuktade händer som håller sig fina över hela dagen. Den här tiden på året klarar jag mig inte utan den här handkrämen och högre betyg än så kan jag inte ge!

Pris: 55 kr / 50 ml

Inköpsställe: valfri Apotekskedja

Betyg: 5/5

Har ni några sådana där halvtråkiga men oumbärliga trotjänare som ni alltid har hemma?

 

Leave a Reply

