Nyshoppat

Hösten börjar närma sig (hurra, jag älskar september!) och under förra veckan passade jag på att handla lite för att starta höstrenoveringen av huden. Under sommaren har min blandhy bara blivit fetare och fetare, vilket lämnat en riktigt tråkig t-zon med tilltäppta porer och små utbrott. Upp till kamp alltså!

ImagePå bilden ser DrBronner’s Magic Soap Peppermint som jag beställde hem en större flaska av efter att ha gjort slut på provet som kom i min Glossybox. Den är fantastisk att använda som sminkborttagning, sminket försvinner i ett nafs och huden lämnas återfuktad och riktigt ren.

Inköpsställe: Eleven.se

Pris: 99 kr för 239 ml

Jag köpte också en gammal budgetälskling, Lumene Matt Touch Deep-Cleansing Mineral Scrub, som jag använder en gång i veckan för att scrubba ansiktet med. Den är ganska rivig för en ansiktsscrub och inget för den med känslig hud, men jag gillar resultatet just på min t-zon.

Inköpsställe: Kicks

Pris: 125 kr för 75 ml

Mitt lokala ICA Kvantum hade 2 för 89 på Neutrogenas Visibly Clearserie, som är en annan budgetfavorit. Förutom min vanliga ansiktskräm, slog jag till på den här kombinerade ansiktstvätten och masken. Kommer att använda den för att tvätta ansiktet på morgonen och återkommer med recension!

Längst fram ser vi en liten bytta med ett prov på Seaweed Ionic Clay Mask från The Bodyshop som jag fick av en snäll expedit. Ska testa den och se hur den fungerar på mina porer, som verkligen behöver en djuprengöring.

Och som katt bland hermelinerna smög det sig visst in lite smink! Mitt köpstopp går ju sådär får jag erkänna…. Men efter att ha läst flera fina recensioner på WetnWilds To Reflect Shimmer Palette i Rose Champagne Glow kunde jag inte låta bli att slå till. Den släpptes med Fergiekollektionen och är en fantastiskt fin highlighter som även passar att svepa över ögonlocken för att snabbt se lite fräschare ut!

Inköpsställe: eleven.se

Pris: 99 kr

ImageMitt schampo och balsam från Maria Nila tog också slut i dagarna och även om jag var väldigt nöjd med den serien kunde jag inte låta bli att testa något nytt. Valet föll på serien Naturals Nourishing Mouisture från TRESemmé, som ska vårda håret med färre sulfater, inga silikoner och avocadoolja samt aloe vera. Testning pågår!

ImageInköpsställe: dagligvaruhandel, tex ICA Kvantum och Coop.

Pris: ca 89 kr för 900 ml

Är det något ni blir nyfikna på eller har testat själva?

English: Last week I took the opportunity to stash up on some much needed things to kickstart the coming season. My skin has been acting up with clogged pores and small breakouts, so a deep cleanse is next up! To help me I bought an old time favourite, the Lumene Matt Touch Deep-Cleanse Mineral Scrub and my new favourite, the Dr Bronner’s Magic Soap in Peppermint. The first is an effective scrub to really get to those pesky pores, and the latter is excellent for cleansing of makeup without stripping the skin of mouisture. I am also trying out the Neutrogena Visibly Clear 2in1 Wash and Mask to freshen up my face in the morning. Next in line for testing is the Seaweed Ionic Clay Mask from the Body Shop, which I hope will really clean my pores out.

Couldn’t resist to get the To Reflect Shimmer from WetnWild in Rose Champagne Glow, it’s such a lovely highlighter!

Last up, the TRESemmé Naturals Nourishing Mouisture series to help my hair come back from the sunny summer.

See anything you like?

8 thoughts on “Nyshoppat

    • Jag försöker iaf 😉 jag är ju sjukskriven och kommer vara det hela året pga en ryggoperation, så jag försöker ställa om mitt shoppingbeteende och inte köpa allt som är fint som jag brukar. Lättare sagt än gjort!

      • Ja, det är det, jag kommer snart avsluta mitt vikariat och gå ner på 12 timmar i veckan i arbetstid vilket kommer att minska min inkomst drastiskt, då får man börja sålla vad man ska köpa och vad man ska låta bli. Hoppas ryggen blir bra.

      • Tack för lyckönskningen, får jag väl min operationstid så ska det nog bli bra! Fördelen med att man håller igen blir att man bara köper saker man faktiskt vill ha och använder. Nyttigt att tänka över sin konsumtion ibland, även om det är trist 😉 Hoppas att det löser sig för dig också!

Leave a Reply

