Nytt från Mary Kay!

Tidigare i veckan satt jag modell för “min” Mary Kay-konsult som behövde någon med gröna ögon för en makeup-utmaning bland konsulterna. Naturligtvis tog jag tillfället i akt att klämma lite på nyheterna som hon hade med sig för att fresta mig med…. Serien @play är ny för sommaren men produkterna kommer att ingå i det permanenta sortimentet. Produkterna är färgglada och ska uppmuntra till kreativitet och experimentlusta. Serien är även ganska lågt prissatt för att locka en yngre publik.

Jag slog till på två saker, en Eye Crayon i färgen Gold Mine (149 kr) och en Baked Eye Trio i färgskalan On the Horizon (159 kr).

ImageImageImageImageImageEye Crayon kan användas både som ögonskugga och eyeliner och färgen Gold Mine är en varm guld med ett finmalt glitter. Jag kommer att använda den som bas för andra skuggor och som higlighter nu när jag är solbränd.

Image

Baked Eye Trio är som synes en trio med bakade skuggor i fina färgkombinationer. Jag velade länge, för alla var lika fina men slog till sist till på On the Horizon som går i guld och lila. Trion innehåller en guldig skugga som blir hyfsat pigmenterad på huden och två olika nyanser av lila. Den är rödtonad och har en fin sidenfinish med ett diskret skimmer och den andra är en mörkare lila med mer glitter i. Jag föll framförfallt för den bäriga rödlila skuggan som är vansinnigt fin tycker jag! Den typen av nyanser kan vara lite svårburna eftersom man lätt ser rödgråten ut men jag tycker att den harmoniserar så fint till gröna ögon.

ImageImageSkuggorna är swatchade över en primer.

Jag gillar Mary Kays produkter och de här är inget undantag. De är lättapplicerade, pigmenterade och lätta att jobba med på huden. Skuggorna är dock något smuliga och var beredd på lite nedfall av glitter!

Ser fram emot att göra en full sminkning med On the Horizon, jag tänker mig en härlig festlig sotning så håll ögonen öppna för bilder!

5 thoughts on “Nytt från Mary Kay!

    • Jag fick också erbjudande om att köra igång som konsult och det låter intressant men eftersom jag är sjukskriven kan jag ju inte börja med någon verksamhet. Kanske sen när min operation är klar!

      Hela serien var jättefin, läppkritorna var himla härliga men det fanns ingen färg som riktigt passade mig. Lika bra det kanske 😉

  1. On the horizon är verkligen fantastiskt fin! Har också den. Har iofs det mesta eftersom jag jobbar med MK 😉
    Testa att använda den mörkaste i horizon tillsammans med den ljusaste på överlocket, och ta en guldig skugga på understa fransraden. Det är en riktigt snygg kombo! 🙂

Leave a Reply

