Nordic Cap NP 16

Några av er kanske kommer ihåg att jag inte var så nöjd med det vita krämlacket från Nordic Cap, som var tjockt och svårmålat. Trots detta kunde jag inte låta bli att rota i den stora 10kronors lådan när jag var på Citygross sist. Damn you fyndlådan! Kom hem med koralliga (surprise!) NP 16 och ett rött cremelack från samma märke. Ni vet ju vid det här laget att jag ständigt jagar den perfekta korallen och nästan inte bär något annat nu under sommaren. Just nu dras jag till rena cremelack, vill ha det enkelt och färgglatt utan glitter och annat.

Om jag var besviken på mitt vita lack känner jag som tur är helt annorlunda inför NP 16! Färgen är perfekt, snudd på neon och torkar glansigt.

20130728-135744.jpg

20130728-135754.jpg

20130728-135802.jpg

Jag använde två lager och formulan är åt det tjockare hållet men inte alls svårmålad. Kärlek!

English: Nordic Cap polishes will cost you just about a buck and you can find them in most bigger grocerystores here in Sweden. I have previously bought a white crèmepolish which I hated, but strangely enough I duons myself going through the stack once again earlier this week. I came home with yet another coral, NP 16 to be precise. This one I love! The colour is perfect and the formula is much better, yet still on the thicker side. I used two coats.

Leave a Reply

