Recension: Isadora Eyebrowpencil Waterproof

Hej på er! Det blev visst ett längre uppehåll än tänkt, men jag blev upptagen av sommaren. Lätt hänt när det är sån härlig svensk sommar!

Jag har tagit det varma vädret i akt för att testköra en av sommarens nyheter, Isadoras vattenfasta ögonbrynspenna i färgen Light Brown.

20130723-125020.jpg

Jag köpte den främst för att den är vattenfast. Aldrig i livet att jag skulle sminka mig för att åka till stranden eller till gymet, men jag känner mig oftast lite fräschare om jag fyller i ögonbrynen lite lätt. Tacka tonårens ivriga plockande för det, vissa delar av brynen kommer nog aldrig att hämta sig… Konsistensen är lätt vaxartad och mjuk. Jag tycker att resultatet blir helt ok om man är lätt på handen men konsistensen blir ett problem just för att den är så mjuk. Jag tycker att jag är vansinnigt lätt på handen, ändå upplever jag pennan som vansinnigt odryg. Den behöver vässas om efter 2-3 användningar, vilket gör att jag snabbt kommer använda upp den. Ingen katastrof eftersom den är ganska billig men ändå ett minus! Jag har läst flera bra recensioner av den här pennan men ingen verkar ha samma problem, så det kan vara så att jag är mycket mer hårdhänt än vad jag tror…

20130723-125516.jpg

Överlag fyller den dock absolut sin funktion och sitter kvar både under bas och svettiga träningspass, det gillas!

Betyg: 3,5/5
Pris: 89 kr
Inköpsställe: Kicks, Åhléns, dagligvaruhandel

English: I bought the Eyebrow Pencil Waterproof in Light Brown from Isadora to use during this summer’s visits to the beach and the gym. I don’t use makeup for these occasions, but I do like to have my eyebrows on. It has a soft, waxy formula which makes it easy to apply for a natural result but the soft formula is also making it run out on ny fairly quick. It does how ever stay put during swimming and sweaty exercises, which was main reason for buying it! I’m rating it a 3,5/5.

Leave a Reply

