Love is in the air!

I lördags var det dags för bröllop igen, jag älskar bröllop! Nu är jag tankad med kärlek för hela sommaren tror jag. Brudparet önskade att de som kände sig bekväma med att klä sig retroinspirerat skulle göra det och jag är inte den som bangar. Jag hittade en jättefin mintgrön pennklänning hos Dorothy Perkins och ett par matchande örhängen som jag utgick ifrån. Känslan jag ville uppnå var sommarfräsch glamour och jag blev hyfsat nöjd med resultatet, speciellt med min frisyr!

Image

Till ögonen rotade jag fram One Night in Morroco-paletten som man fick med i Glossyboxs nyårsbox. Den har legat otestad och det var kanske lite förhastat att ge sig på en ny uppsättning skuggor i skarpt läge. Jag hade velat ha mer pigment i de ljusa skuggorna och upplevde att de överlag var svåra att sudda snyggt, fick inte riktigt till det som jag hade tänkt. Ville ha en lätt rökig känsla för att matcha de rökiga pastellerna i örhängena men inte för mörk ögonmakeup ändå. Så här blev resultatet:

Image

Image

ImageImageImage

Följande produkter användes:

Bas:

Lumene Beauty Base Matifying and Retexturising Primer

ELF Studio Flawless Finish Foundation i nyansen Sand

Sleek Makeup Luminizer concealer i nyansen 02

ELF Studio HD Powder

Kryolan for Glossybox Blusher i nyansen Rosewood

Ögon:

Too Faced Shadow Insurance

Fyra skuggor från NYX Matte Smokey Eye One Night in Morroco, de två ljusaste samt en mjuk grå och brun.

Sleek Makeup Noir som eyeliner och under ögat

Deborah Lash Creator Volume and Care Mascara

Isadora Waterproof Eyebrow Pencil i nyansen Light Brown

Wet’n’Wild Ultimate Brow Kit i nyansen Ash Brown

Läppar:

ModelCo Lip Enhancer

Clarins Instant Light Natural Lip Perfector i nyansen Rose Shimmer (ny favvo!)

2 thoughts on “Love is in the air!

Leave a Reply

