China Glaze – Lemon Fizz

En färg som jag alltid trånar efter under sommarmånader, förutom mina älskade orange- och koralltoner, är pastellgult. Det är så himla fräscht mot solbrun hud!

Lemon Fizz från China Glaze räknas ofta in som pastellgult, även om jag personligen tycker att det är snäppet för knalligt i färgen och blev lite besviken när jag fick hem det i jakten på det perfekta krämigt pastellgula. Det är dock himla fint ändå och passar perfekt nu när man har fått lite färg på händerna! Gula lack är inte helt enkla att hantera formulamässigt, mer om det efter bilderna.

ImageImageImageImageDet här är tre lager som är hyfsat bra att applicera för att vara ett gult lack. Det finns en liten risk att man drar med sig föregående lager men har man tillräckligt med lack på penseln är det ingen fara! Som ni ser är det svårt att få snygga kanter och jag var lite för lat för att städa. Överlag en sommarfin och fräsch färg som jag är glad att jag köpte, men jakten på ett perfekt pastellgult lack fortsätter! Närmast har jag ögonen på Miami Drive från Viva la Divas sommarkollektion Miami Heat, är det någon som har testat det?

English: Apart from orange and coral, one of my favourite summer colours is pastel yellow. Superfresh for tanned hands! This is Lemon Fizz from China Glaze, a tad to bright to be perfect but I’m still glad I bought it. This is three layers who applied fairly easy for a yellow polish. It’s a bit messy around the edges but I was too lazy to clean it up. The search for my perfect pastel yellow goes on, my next big hope is Miami Drive from Viva la Diva’s summercollection Miami Heat.

2 thoughts on “China Glaze – Lemon Fizz

Leave a Reply

