Gårdagens ansikte

Igår var det dags för sommarfest med mina fina kollegor, en ypperlig anledning att plocka fram sminkväskorna! Eftersom jag är sjukskriven på dagarna och inte kan stå upp så länge i taget blir det inte av att jag sminkar mig till vardags. Av samma anledning ville jag ha en sminkning som går fort att göra men blir snygg ändå. Igår var jag sugen på guldiga och bronsiga toner, så det fick det bli!

ImageImageImageImageBas:

Elf Studio Flawless Foundation i nyansen Sand

Isadora Antishine Mattifying Powder i nyansen Matte Beige

Sleek Makeup Luminarie Highlighting Concealer i nyansen L02

Ögon:

Too Faced Shadow Insurance Eye Shadow Primer

ELF Mineral Eyeshadow i nyansen Golden på ögonlocket.

Davinci Cosmetics Eyeshadow i nyansen Jasmine insuddat i yttre kanten och globlinjen.

En ljus, guldig skugga från Isadoras kvartett Pool Party som highlighter.

Sleek Makeup Eyeshadow i nyansen Noir som eyeliner

Max Factor False Lash Effect 24 H Mascara

Wet’n’Wild Perfect Brow Kit

Kinder:

ELF Mineral Glow i nyansen Bronzed

MeMeMe Blush i nyansen Coral

Läppar:

Isadora Mouisturizing Lipgloss i nyansen Coral Glow

Foundationen fick bli en chansning eftersom jag hade fått mer färg i ansiktet än vad jag räknat med och inget annat passade. Blev ganska nöjd men ett utförligare omdöme kommer!

2 thoughts on “Gårdagens ansikte

Leave a Reply

