Recension: Bare Minerals Ready SPF 20 Foundation

ImageBild från feeluniqe.com

På sommaren har jag få men hårda krav på min foundation. Den ska vara lätt på huden, gå snabbt att applicera och innehålla SPF. Därför blev jag riktigt glad när jag fick ett prov på Bare Minerals nya pressade foundation Ready SPF 20 i en Glossybox. Lösa mineralfoundations och jag är inte riktigt kompisar, även om resultatet oftast är fint. Jag är helt enkelt lite för klumpig och brukar ha foundation lite överallt till slut. Vad tycker jag då om den här mineralfoundationen i pressad form? Jag älskar den!

Den här varianten av foundation applicerar man enkelt genom att trycka sin borste mot produkten (jag använder min ELF Studio Powder Brush) och sedan svepa den över ansiktet tills man når önskat resultat. Jag upplever att jag snabbt får den täckning jag vill ha nu under sommarhalvåret och samtidigt kan bygga upp den för en mer täckande finish. Ansiktet får en läcker sidenfinish och känns återfuktat utan att det känns att man har en foundation.  Den täcker mindre rodnader och mörka partier men jag brukar använda en concealer för riktiga problemområden som mörka ringar under ögonen. Hållbarheten är hyfsad, jag brukar behöva fylla på framförallt i t-zonen efter halva dagen eftersom jag lätt blir oljig. Ett stort plus är att Ready Foundation kommer i flera olika nyanser, så det borde finnas en för alla!

Betyg: 4/5

Pris: 495 kr hos Kicks, cirka £ 21 hos feelunique.com

Leave a Reply

