Recension: China Glaze Fast Forward Top Coat

Ett snabbtorkande överlack är guld värt för oss som inte har ro att vänta på att nagellacket ska torka. Jag har länge använt Essie Good to Go men tycker inte om att det segar ihop sig och börjar dra med sig nagellacket efter ett tag. Därför klickade jag hem Fast Forward från China Glaze när jag eBayshoppade senast.

image

Bild från http://www.chinaglaze.com

Enligt utsago ska det torka på 60 sekunder och lämna en glansig yta på lacket. Jag gillar först och främst formulan, som är lite tunnare än Essie och glider ut fint på nageln. Det jämnar ut små ojämnheter i lackningen och finishen är verkligen glansig och fint! Jag upplever dock inte att det torkar särskilt fort utan har flera gånger förstört min manikyr för att jag förutsatt att det ska vara härdat. Är man både klumpig och otålig som jag är, krävs det att det går undan!

Sammanfattningsvis är jag alltså lite splittrad. Jag gillar formulan och finishen men hade velat ha lite mer fast forward på själva torktiden.

Betyg: 3 av 5

2 thoughts on “Recension: China Glaze Fast Forward Top Coat

Leave a Reply

