Glossybox maj 2013 – Magical Beauty

Dags för månadsskifte igen och det innebär som vanligt en Glossybox att hämta ut! Månadens (eller förra månadens om man ska vara riktigt noga, jag får aldrig min box under gällande månad…) tema är Magical Beauty och innehåller fem produkter som ska skapa magi på sina egna sätt. Storslaget så det förslår!

Image

Vad jag fick?

Image1. WEN Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner. Originalprodukt 299 kr/480 ml – 60 ml

Revolutionerande nytt hårsystem som ersätter schampoo, balsam, inpackning och styling – allt i ett! Med WEN rengör du ditt hår utan att ersätta dess naturliga oljor, styrka eller glans.

2. Dr Bronner’s Magic Soaps, Organic Peppermint Castile Liquid Soap. Originalprodukt 99 kr/236 ml – 59 ml

150 år av tvåltillverkning står bakom en av marknadens finaste ekologiska och Fair Trade – märkta tvålar för kropp och ansikte! Med kokosnöts-, oliv-, jojoba- och hampaolja samt essentiella oljor.

3. Color Club, Age of Aquarius Nailpolish. Originalprodukt 69 kr/15 ml – fullsize.

Sedan 1979 har populära, amerikanska Color Club lyckats pricka in de trendigaste färgerna och skapa ett direkt “ha-begär” – här får du den perfekta sommarnyansen. Välkommen i klubben!

4. Akademikliniken “The Plastic Surgery Brand”, Pure Antioxidant Creme. Originalprodukt 795 kr/50 ml – travelsize.

Intensivt fuktgivande creme med hög halt av vitaminer och proteiner som hjälper till att förebygga förtida hudåldrande. Bidrar till att jämna ut fina torrhetslinjer och förbättra spänst och lyster.

5. Lumene, Beauty Base Eye Shadow Primer. Originalprodukt 109 kr/7 ml – fullsize.

Fixera ögonmakeup (eller läppmakeup!) så den sitter längre. Den beiga tonen jämnar ut och gör så din makeup framträder ännu vackrare och intensivare! Med lingonfröolja och c-vitamin.

Ännu en box med produkter som ska bli kul att prova, de senaste boxarna har jag varit riktigt nöjd med! WEN har jag sett otaliga reklamfilmer för men aldrig testat, framförallt för att det verkar odrygt (“Ju mer produkt du använder, desto bättre resultat!”) och för att jag av princip misstror allt som säljs på TV-shop. Men jag är inte den som är den, det får en chans även om jag misstänker att flaskan kommer räcka till ungefär en eller två tvättar om man ska följa instruktionerna.

Mest nyfiken är jag på Dr Bronner’s och Akademikliniken. Dr Bronner’s har en enkel apotekardesign som tilltalar mig utöver att den är ekologisk och den kommer att provköras som ansiktstvätt först och främst. Akademikliniken hoppas jag nästan att jag inte kommer gilla, eftersom jag aldrig skulle köpa en så dyr creme själv. Den kommer att få vänta på test till hösten tror jag, då kräver min hud mer fukt än vad den gör nu på sommaren!

Primern från Lumene vet jag sedan tidigare är riktigt bra, så den var välkommen! Den kommer nog att få vänta på sin tur tills jag har kört slut på de andra jag har.

Färgen på nagellacket är somrig och fin och kommer säkert att bli använd även om den inte är spektakulär. Enkel turkos är himla fint mot solbrännan!

Överlag en bra box där jag kommer att använda allt! Vad fick ni och är ni nöjda?

In English: This is the May – edition of the beautybox from Glossybox. A variety of products on the theme Magical Beauty. I am most excited about the multipurpose, ecological soap from Dr Bronner’s and the high end face creme from Akademikliniken, The Plastic Surgery Brand. The nailpolish from Color Club will make a nice touch of colour, I love turquoise in the summer!

2 thoughts on “Glossybox maj 2013 – Magical Beauty

Leave a Reply

