ELF Mango Madness

Just nu har jag köpstopp och tar tillfället i akt att rota i lådorna för att återupptäcka bortglömda godingar. Idag föll blicken på nagellacket Mango Madness från ELF Cosmetics.

Mango Madness är vad jag skulle beskriva som ett korallorange krämlack som drar lite åt neon men ändå inte är neon. Inomhus har det en dämpad orange ton som är behaglig att titta på. I solen utomhus kommer den bjärta kortalltonen fram och det blir ännu snyggare! Jag älskar såna här färger nu när händerna börjar få lite fräsch försommarfärg. Det visade sig vara väldigt svårt att fånga på bild, men jag gjorde mitt bästa!

IMG_1754 kopia IMG_1758 kopia IMG_1756 kopia IMG_1760 kopia

Jag applicerade tre smidiga lager för att få bra täckning och slippa VNL. Det går på lite strimmigt men jämnar ut sig fint utan att rinna ner i nagelbanden. Man får dock tänka på att låta lagrena torka till lite mellan appliceringarna, eftersom Mango Madness har små tendenser till att dra med sig underliggande lager. Formulan är tunn men inte rinnig.

För att vara ett riktigt budgetlack tycker jag att Mango Madness är riktigt bra och jag kommer nog att använda det flitigt i sommar!

English: I just noticed that I have gotten some foreign follower, welcome! This is Mango Madness from ELF Cosmetics, an orangy coraltoned cremepolish. In the shade it comes off as an discreet orange only to transform into a much more easy going coral when exposed to sunlight. The formula is easy to work with although you might wanna be careful as it does tend to drag. This is three layers and it didn’t cause me any trouble what so ever! I love it and will be using it frequently during the summer.

Leave a Reply

