Sommarsnabb färgklick

Vad gör man om man inte orkar lägga en hel makeup när man ska iväg på lite sushihäng med bästa kompisarna? Kastar på sig en knallgrön tröja och letar upp en matchande ögonskugga såklart!

Att använda en färgglad ögonskugga som eyeliner är mitt klassiska tips för de där sommarkvällarna när man inte vill ha en hel festsminkning men ändå vara piffig. Jag valde en smaragdgrön skugga (årets färg!) från min 88 Matte Palette och applicerade den med en blöt eyelinerpensel. På ett primat ögonlock sitter de här skuggorna som berget tills du tvättar av dig sminket. Jag älskar min sommarhy när den börjar få lite färg och fräknarna kommer fram, så jag låter basen vara enkel med mineralfoundation och koralligt rouge innan lägger på en annan sommarfavorit, glosset Coral Glow från Isadora. Klart på 15 minuter!

ImageImage

6 thoughts on “Sommarsnabb färgklick

Leave a Reply

