Guld och pastell

Det blev visst några dagars uppehåll här, kroppen var inte riktigt med i matchen (är sjukskriven i väntan på en ryggoperation och vissa dagar kan jag helt enkelt inte vara uppe tillräckligt mycket för att greja och fota). Men nu är jag tillbaka på tåget och tänkte bjuda på en kombination som jag blev väldigt förtjust i! Mintgrön är en av mina favoritfärger och jag älskar guld som accentfärg.

Kicks Nailpolish Mint Gelato köpte jag förra året och då kom vi inte direkt överens. Som många andra pasteller tyckte jag att det var svårmålat och torkade strimmigt. Nu måste mina färdigheter ha förbättrats för jag tyckte att det var mer lättmålat nu. Inte direkt enkelt, men inte hopplöst heller. Tre flödiga lager som jämnade ut sig fint med topplack blev det. Idag toppade jag det med Golden Godess från ELF och nu sitter jag och fånstirrar på mina naglar. Älskart!

ImageImageImageImageImageJag målade på ett lager av Golden Godess och tyckte att det räckte. Det består av finmalt guldglitter och runda silverpartiklar som är lite större. Det är lite åt det tjockare hållet men det glider på smidigt och fördelar glittret bra utan tjafs. Torkade rekordsnabbt dessutom!

Har ni tips på några tjusiga, lättmålade pastellack?

2 thoughts on “Guld och pastell

Leave a Reply

