Recension: OPI Natural Nail Base Coat

image

Ett baslack är grunden i alla lackgarderober värda namnet. Baslacket skyddar naglarna från missfärgning och ska se till att din manikyr håller bättre. När jag eBayshoppade senast passade jag på testa något nytt och klickade på Natural Nail Base Coat från OPI, eftersom mitt Nail Repair från Isadora var på upphällningen. Jag har testat flera olika sorters baslack utan att hitta något värt att vara trogen.

Det här baslacket är lite tunnare i konsistensen än andra sorter som jag har testat, vilket jag upplever som positivt. Jag har inga större skavanker att fylla ut på naglarna och vill inte börja med ett tjockt lager lack innan det ska på flera lager lack. Det torkar glansigt och snabbt, men om man känner ytan märker man att det har en viss yta. Den här ytan ger nagellacket något att fästa i, utan att det fastnar och lämnar bald spots. Tvärtom glider de lack jag har testat på fint och jag upplever att mina manikyrer håller bra. Jag får lätt chippade kanter efter någon dag, men nu håller sig lacket några dagar till.

Mycket mer än så kan man inte säga om ett baslack, jag är nöjd och kan tänka mig att köpa en flaska till!

Betyg: 4 av 5

2 thoughts on “Recension: OPI Natural Nail Base Coat

Leave a Reply

