Önskesöndag

Visst är det härligt att fönstershoppa? Eller vad man nu kallar det i dessa moderna tider när nästan allt köps på nätet.

Ett av mina favoritmärken när det kommer till prisvärd make up är det engelska märket Sleek Make up. De är kanske främst kända för sina fina iDivinepaletter med regnbågens alla färger representerade. Med all rätt, för maken till pigmentererade och lättarbetade skuggor får man leta efter. Igår sminkade jag en vän med deras Storm palett och kände jag genast att jag behöver den också (för mer ögon skuggor är exakt vad jag behöver….)! De kostar runt £ 6,99 på hemsidan och är värda varenda öre.

Titta bara vilka sjukt snygga färger:

image

Utöver den här skönheten blev jag också sugen på deras Face Form, som är en smidig liten dosa med contouringpuder, highlighter och blush i ett. Jag tror att färgställningen Fair skulle passa mig bäst, kolla bara på det gudomliga rouget Rose Gold, perfekt nu till sommaren! Paletten kostar ca £ 9,99.

image

Jag har deras Luminaire concealer sen tidigare och kan gott tänka mig att köpa en backup, den ljusar upp och täcker mina mörka ringar alldeles utmärkt för sina £ 5,99!

image

Alla bilder är lånade från http://www.sleekmakeup.com

Jag insåg precis nu att jag faktiskt har en tub av deras egna bb-creme, Be Beautiful Blemish Balm. Den var för mörk när den kom i vintras, men förtjänar kanske en andra chans nu när jag har fått lite färg. Testar och återkommer!

Har ni testat något från Sleek Makeup?

8 thoughts on “Önskesöndag

    • Jag kan meddela att efter provkörningen igår kliar det i klickfingret…. Den är lika bra som de andra paletterna är i form av pigment och applicering plus att färgerna är gudomliga. Jobbade med de guldiga och rödlila igår, Mums!

  1. Face Form har jag velat ha jättelänge men har redan Rose Gold så blir aldrig att jag kommer till köp! Någon gång kanske! Det är ju en perfekt palett att ha med sig överallt 🙂

  2. Face form har jag aldrig sett innan, ser väldigt spännande ut. Perfekt för resan också. Jag har lite tur för Sleek säljs i en butik här i Linköping, där jag bor, så jag brukar titta in där rätt ofta =)

Leave a Reply

