Ahoy!

Idag försökte jag, mot bättre vetande, mig på en nailart. Tänkte mig att göra en pastellig och fin akvarelliknande variant. Mot bättre vetande säger jag för att jag seriöst är världens mest opyssliga person. Jag har helt enkelt inte tålamod för sånt! Inte nu heller, det blev skit från början. Underklädeslacket från Nordic Cap var segt och hemskt, mönstret blev fult och jag spillde lack på utebordet. Gav upp efter tre fingrar och tog bort allt.

På med en gammal goding istället! China Glaze Ahoy släpptes med Anchors Away kollektionen 2011 om jag inte minns fel och är ett av mina absoluta favoritlack. Det är en vacker, djup hallonrosa med guldiga glassflecks. På nageln påminner det mig om sylt och det är så himla snyggt! Tyvärr hängde den dåliga mojon i sig och lackningen blev halvdan. Bilderna också för den delen. Inget av detta kan jag skylla på lacket, det är en fröjd att jobba med. Bättre lycka nästa gång helt enkelt!

ImageImageImage

Leave a Reply

