En snabb tjuvtitt

På lördag har jag lovat att sminka en av mina bästa vänner som ska gå på vårbal, tjusigt va? Klänningen är snyggt rödlila med lite skiftningar i grönt och blått. Jag passade på att rota igenom gömmorna för att kolla vilka skuggor som kunde tänkas passa och har nog bestämt mig för den här kombinationen:

IMG_1590 kopia

Resten av ansiktet är helt orört, orkade inte lägga en hel bas när jag ändå skulle kleta på solskydd och sätta mig på balkongen en stund senare. Till på lördag kommer jag förmodligen använda mindre av den mörka lila och låta det guldiga lysa igenom mer, vi får se hur hon själv vill ha det! Om jag får lov kommer jag att lägga upp en bild på den färdiga sminkningen med produktlista.

Jag ser för övrigt nu att jag måste fixa brynen igen. Ibland undrar jag om jag har varulvsgener eftersom mina ögonbryn lätt skulle ta över hela ansiktet om de släpptes lösa…

Leave a Reply

