Dravenas Budgetfavoriter – Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Wash

Det är ju inte så roligt att bara skriva om dåliga saker man råkar köpa, därför tänkte jag börja lista några av de produkter som är mina ständiga följeslagare i vardagen. Förutom att de är pålitliga och fungerar för mig, är de enkla att hitta och billiga att köpa. What’s not to love?

Först ut är Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Wash, som beskrivs så här:

NEUTROGENA VISIBLY CLEAR® Pink Grapefruit Facial Wash är en uppfriskande ansiktsrengöring för daglig användning för renare och fräschare hud. Med effektiv MICROCLEAR®-teknologi, rengör formulan på djupet för att hjälpa till att motverka finnar och pormaskar. Den uppfriskande gelen rengör huden milt utan att torka ut med en fräsch doft av rosa grapefrukt.

IMG_1610 kopia

Det här är tredje eller fjärde flaskan som jag har köpt och det kommer säkert att bli fler. När det gäller rengöring vill jag ha något som är effektivt på smink men samtidigt fungerar för att bara fräscha upp ansiktet på morgonen. Den får inte täppa till mina porer och ska inte lämna någon hinna på huden, samtidigt som den inte får strippa min blandhy på fukt. Den här produkten klarar alla ovanstående krav med bravur. På morgonen räcker det med en liten pump att massera ut över ansiktet, så är man klar för dagen. Har jag haft hela ansiktsarsenalen på mig under dagen, tar jag två omgångar och använder en microfiberpad så löser den upp minsta spår av makeup utan problem. Efteråt känns huden fräsch men inte stramig utan snarare mjuk och len. Love it!

Betyg: 5/5

Inköpsställen: Apotek och dagligvaruhandel.

Pris: ca 69 kronor

Vad har ni för vardagsfavoriter?

2 thoughts on “Dravenas Budgetfavoriter – Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Wash

Leave a Reply

