What Not To Buy – HM Body Scrub with Argan Oil

Ibland hittar man saker som på pappret ser ut att ha alla rätt. Ingredienserna är rätt, priset är rätt, behovet är solklart. Man tycker att man har gjort ett riktigt fynd tills man kommer hem och illusionen går sönder lika snabbt som man drog kortet. Lite så känns det för mig med budgetscruben med arganolja från HM. Förutom arganolja ska den innehålla aloe vera och aprikoskärnor och beskrivs som en vårdande bodyscrub.

 

IMG_1574 kopia

IMG_1576 kopia

Jag dras alltid till produkter som sägs innehålla oljor och aloe vera, samtidigt som jag behövde en ny scrub. För priset 49:50 kändes det som ett riktigt bra köp. Tills dess att jag ställde mig i duschen då. Som synes består scruben av malda aprikoskärnor, som nästan försvinner i den geléaktiga konsistensen. När man börjar scrubba händer…. Ingenting. Jag gillar scrubar med lite riv i och jag tror faktiskt att min ansiktscrub har mer scrub i sig än den här. Den beskrivs som vårdande, så för att ge den en andra chans har jag arbetat med den under en längre stund och tänkt att den kanske behöver jobbas in lite. Omständigt och resultatlöst kan jag säga! Jag hoppades vagt att huden i alla fall skulle kännas mjuk och fin av oljan när jag klev ur duschen men produkten gör tyvärr inget direkt intryck där heller. Det enda som dröjer kvar är den mystiska doften som inte heller är särskilt behaglig, och en hal yta i badkaret som höll på att fälla mig raklång över handfatet (lite av den känslan hade jag välkomnat på huden).

IMG_1578 kopia

Jag har tyvärr inte så mycket postitivt att säga om den här produkten, även om jag gärna vill gilla den! Överlag tycker jag att HM har hyfsade kosmetikprodukter till bra priser (deras rouge och nagellack är till exempel riktigt bra!) men den här gången lyckades de inte riktigt. Den fungerar dock hyfsat att scrubba händerna med, om man nu vill ha en scrub till det.

Betyg: 2 av 5

4 thoughts on “What Not To Buy – HM Body Scrub with Argan Oil

    • Visst är det tråkigt när man blir besviken? Jag tyckte att den iaf luktade gott när jag provsniffade från flaskan men den ändrar lukt när man börjar jobba med den. Jakten går vidare!

  1. Jag håller med, jag vill att det känns att man peelar liksom, lite rivigt. Tråkigt när man hittar dessa produkter som inte alls lever upp till förhoppningen. Det enda man får vara tacksam för är att den inte kostade en halv förmögenhet.

Leave a Reply

