Model Co Lip and Cheek Tint

Häromdagen läste jag en diskussion på Facebook där det avhandlades hur man egentligen använder Lip and Cheek Tint från Model Co som de flesta har fått med sina Glossyboxar (jag har fått två…). Många byter bort dem och de verkar generellt inte riktigt ha fått fäste som särskilt populära. Mina har stått bortglömda i skåpet eftersom jag först och främst inte har orkat lista ut hur jag ska använda dem utan att staina fingrarna (det är bra skjuts i pigmentet, annat kan man inte säga!), men nu tyckte jag att det var dags att reda ut det här en gång för alla.

Tekniken som jag har bestämt mig för passar bäst, är att ta en rougeborste (eller mindre stipplingbrush, det är nog nästan bättre) och trycka ut en liten klutt av produkten direkt på borsten. Sen duttar jag av överflödet på en bit papper så att jag har ytterst lite kvar på själva borsten. Det stipplar jag sen på kinderna och sen måste man vara snabb på att jobba in produkten innan den torkar. Eftersom den är så pigmenterad och biter sig fast direkt, jobbar jag växelvis mellan höger och vänster kind. Produkten som är kvar på pappret använder jag för att ge läpparna ett snyggt nykysst utseende. Tänk dig att du ska bita av läppstift mot pappret fast tvärtom! På med ett genomskinligt gloss så är du klar. Av en knappnålsstor del produkt kan man alltså färga både kinder och läppar med ett snyggt och naturligt resultat och jag blev med ens mer motiverad att använda produkten. Jag gillar verkligen den fräscha, rosiga färgen man får. Det ser ut som att man har tagit en snabb promenad på fjället precis innan!

Igår var den första riktigt varma dagen här i Uppsala och då brukar jag föredra att hålla makeupen så enkel som möjligt. En lätt bas med SPF, lätta bryn, favoritmascaran, rosiga kinder och lätt glossiga läppar, sen är jag nöjd. Oftast skuggar jag in lite brun skugga längs fransraden för att få lite definiton kring ögonen också. Då ser man ut ungefär så här:

Image

Image

Använda produkter

Bas:

Bare Minerals Ready Foundation SPF 20 i färgen R170

Sleek Make Up Luminarie Concealer Highlighter i färgen L02 (under brynen och längs amorbågen)

Model Co Lip and Cheek Tint

ELF Cosmetics Mineral Glow i färgen Bronzed

Ögon:

Wet’n’Wild Ultimate Brow Kit

So Susan Micronized 8-hour Eye Shadow Palette, den bruna skuggan

Deborah Lash Creator Volume and Care Mascara

Läppar:

Model Co Lip and Cheek Tint

Anatomical Never Loose Your Cherry Lip Balm

Det blev mycket Glossybox-produkter när jag väl satte igång!

3 thoughts on “Model Co Lip and Cheek Tint

Leave a Reply

