Mavala South Beach Pink – en snabbis

Först ut av lacken från mitt paket från June blev härligt bubbelgumsrosa South Beach Pink från Mavala. Jag har inte testat så många lack från Mavala tidigare men har generellt upplevt de som lite tjocka och svåra att få jämna på nageln. Det här känns ungefär likadant, om än bättre än tidigare lack. Mitt sega överlack från Essie ställer också till helhetsbilden genom att släpa med sig lack och torka lite randigt.

Färgen då? Gorgeous! Den var mer smickrande mot min hudton än vad jag hade trott och känns underbart somrigt pigg. Bjuder på två snabbknäppta bilder som jag brände av innan jag sabbade hela manikyren med vårstäd i lägenheten och lädervård i stallet.

ImageImage

På tal om lädervård måste jag ge ett underligt tips för just naglarna. Till mitt läder använder jag ett naturligt läderbalsam från Tip-Top. Det innehåller kokosfett, bivax och lanolinolja och man använder det för att mjukgöra och skydda lädret i hästens utrustning. Det är inte bara finfint till läder, utan har också visat sig vara det överlägset bästa smörjet för hopplösa nagelband som mina! Passar på att kleta in naglarna lite extra när jag ändå skitar ner mig och sen är nagelbanden så mjuka och lena så. Knasigt? Jag lovar att det funkar!

6 thoughts on “Mavala South Beach Pink – en snabbis

  1. Hej!
    Nu hittade jag till din blogg tack vare att du var in till mig och kommenterade, så nu fick du en ny följare på Bloglovin’.
    Vilken härlig rosa nyans, man blir glad av de pigga nyanserna, somrigt och vackert. 🙂

    • Hej och välkommen! Vad roligt att du vill följa min blogg. 🙂 Jag har ju precis kommit igång så för närvarande testar jag mig fram lite med utseende och bilder.

      Visst är den härlig? Till och med kära maken som annars inte brukar notera vad jag har på naglarna tyckte att den var fin.

Leave a Reply

