Glossybox april 2013

Fenomenet Glossybox är förmodligen inte främmande för någon längre. För 139 kronor i månaden får man ett fint paket med fem olika smink-, hår- eller hudprodukter hem i brevlådan (eller till postutlämningen för min del). Kvaliteten på produkterna har varit lite skiftande under tiden men de sista månaderna har jag verkligen blivit nöjd! Det här fick jag i månadens box:

Image

1. Maria Nila Stockholm Palett Masque, Luminous Colour. Originalprodukt 199 kr/250 ml – fullsize.

Återfuktar håret på djupet, ger näring och ett silkesmjukt resultat! Granatäppleextrakt minskar den färgförlust som uppstår vid tvätt och skyddar mot UV-strålning och fria radikaler.

2. TanCan Bronze Self-Tanning Spray. Originalprodukt 299 kr/250 ml – 50 ml.

Naturtrogen solbrun färg med Erythrulose. Innehåller aloe vera och vitt te men inga tillsatser eller parfymer. Extra plus för färgad formula och sprayapplicering för jämnt resultat!

3. Färg Ögonskuggspalett, nr 9. Originalprodukt 249 kr/9 gr – fullsize.

Skuggor som kan användas till fest eller pigga upp i vardagen. Lättarbetade och multifunktionella. Testa som highlighter eller fuktad som eyeliner – endast fantasin sätter gränser!

4. Vichy, Normaderm Hyaluspot. Originalprodukt 159 kr/15 ml – 3 ml.

Effektiv punktbehandling som verkar djuprengörande och tar bort finnar snabbt och målinriktat (på 24 h!). Innehåller hyaluronsyra och thermaliskt källvatten och passar alla hudtyper.

5. Balance Me, Super Toning Body Wash. Originalprodukt 105 kr/260 ml – 50 ml.

Sätt igång hudcirkulationen med aktiva ingredienser från lavendel, enbär, bergamott och pelargon. Kan användas vid dusch så ofta du önskar då hudens naturliga oljor bevaras.

Jag är vansinnigt nöjd med den här boxen, framförallt för att jag fick två fina fullsizeprodukter och en ny produkt från Balance Me. Jag älskade ansiktstvätten som kom med en tidigare box och ser fram emot att få testa duschkrämen. Jag gillar hur deras produkter luktar (är jag ensam i världen om att gilla lukten av pelargoner?) och att de känns effektiva men samtidigt milda mot huden.

Inpackningen fick en första testkörning redan under morgonens dusch, eftersom min gamla från Moroccan Oil tagit slut så påpassligt. Första intrycket är positivt, den luktar gott och håret känns återfuktat men inte nedtyngt!

Tänkte bjuda på en närmare bild på ögonskuggorna, som ligger lite utanför den färgskala jag själv skulle ha valt. Det är en vit highlighterskugga med ytterst lite skimmer, två gråa skuggor varav den ena har lite toner av grönt och till sist en roströd skugga.

Image

Jag gillar röda ögonskuggor, speciellt till gröna ögon som jag har, även om de är lite svåra att jobba med för att undvika att man ser rödgråten ut. Klurar på hur jag ska kunna kombinera paletten så snyggt som möjligt och kommer nog att testa redan ikväll!

Överlag som sagt en jättefin box, det enda jag inte kommer använda är BUS:en. Den har dock redan hittat ett nytt hem och jag fick en extra duschkräm i utbyte. Alla nöjda! Jag får inte finnar så ofta men det händer, så jag får återkomma med ett omdöme om Vichy-produkten. Har dock hört mycket gott om den!

Är du intresserad av Glossybox, hittar du mer information på glossybox.se.

4 thoughts on “Glossybox april 2013

Leave a Reply

