Räddningen för oss lata hårfixare?

Jag är av naturen ganska lat när det kommer till mitt hår. Hade jag vaknat med ett Hollywoodsvall varje dag hade jag varit överlycklig men att själv stå och föna och rulla och trixa? Helst inte, tack! Så när jag läste om Björn Axéns nya stylingverktyg som de har arbetat fram med OBH Nordica, Magic Style Brush, blev jag omedelbart förtrollad och visste att mitt liv inte skulle vara komplett utan den.

Så här skriver Björn Axén själva om produkten:

Magic Style Brush – den ultimata stylingborsten som snabbt ger perfekt resultat. Det har aldrig varit enklare att styla ditt hår!

Vi har lyckats kombinera det bästa från två traditionella stylingverktyg – locktången och rundborsten.

Borsten ger ordentligt grepp om håret, och i kombination med integrerad värme och jonisering får du en professionell styling med ett välformat och glansigt resultat.

Nu slipper du tampas med fön och rundborste – det har aldrig varit enklare att styla ditt hår!”

Image

(Information och bild lånat från http://www.bjornaxen.se)

Borsten kommer i tre storlekar, 30, 38 och 45 mm. Jag har medellångt, tjockt hår med lite självfall och valde den största storleken.

Om den är enkel att använda? Jajjemen! Till och med en latmask och stylinganalfabet som jag klarar av att både locka håret till ett snyggt svall och få till den frisörsnygga rundfönade looken. Det går snabbt och borsten känns skonsam mot håret. Akta fingrarna bara, den blir varm! Rekommenderat pris är cirka 695 kronor, jag hittade mitt exemplar för 599 på Media Markt.

Leave a Reply

